Sortida de ciències i educació física – Moncau i Cova Simanya

Sortida de ciències i educació física – 1r d’ESO

– Montcau i Cova Simanya –

El dimarts 28 d’abril, l’alumnat de 1r d’ESO que cursa educació física i ciències de la naturalesa, acompanyats pels professors Dolors Simón, Vanessa Paredes, Inma Eres, Judit Borràs i Mercè Bacardit va realitzar una sortida al Parc Natural de Sant Llorenç de Munt i Serra de l’Obac, com a activitat d’aquestes matèries.

En el Parc s’hi troben una gran diversitat dFoto1_Montcau1rESO_2015animals i plantes adaptades a viure als diferents ambients que presenta la muntanya. Això fa que el Parc es consideri de gran interès paisatgístic i ecològic. Nosaltres vam sortir caminant des de Coll d’Estenalles en direcció al cim del Montcau (1057m) des d’on vFoto2_Montcau1rESO_2015am poder gaudir d’unes vistes immillorables de Montserrat i tot el Pirineu. Al llarg de l’itinerari vam anar realitzant parades per observar el paisatge, la flora, la fauna, i les roques típiques del Massís, els conglomerats. Com a destacable vam poder observar una de les plantes endèmiques de la zona, la cargola de roca (Erodium foetidum) que creix en els petits replans i codines al costat del camí cap al Montcau.

A continuació, seguint el nostre recorregut, vam baixar per una canal del vessant est fins a la boca d’entrada de la cova Simanya i després de superar una petita grimpada vam encendre les llanternes i ens vam endinsar dins de la galeria principal de la Cova. Tot seguit, vam desfer el camí fins a Coll d’Estenalles on vam dinar, reposar, jugar i acabar de gaudir d’un fantàstic dia de primavera a la natura! Foto3_Montcau1rESO_2015